Subject: Majandustegevuse register (MTR) - füüsilise isiku kontaktandmed
From: Mariko Männa <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Tue, 29 Oct 2024 12:23:26 +0200

Tere

Meil on tekkinud selline küsimus, et kas MTR avalikus vaates võivad olla
pädeva isiku kontaktandmed. Osa neist on seotud ettevõttega, st kasutavad
ettevõttega seotud kontaktandmeid. Osa neist tundub, et kasutab isiklikke
andmeid, aga me ei tea seda kindlalt, sest meie ise pole andmete
sisestajad.

MSÜS § 15 lg 2 ütleb, millised isiklikud andmed registrile esitatakse.

MSÜS § 8 ei ütle, et register on avalik.

MSÜS § 11 lg 1 p 2 ütleb, et registriandmed tehakse avalikkusele
kättesaadavaks Eesti teabevärava kaudu.

Küsimus: Kas me peaksime MTR avalikust vaatest ära võtma pädeva isiku
andmed, kuna me ei saa kontrollida, kas tegemist on isiklike andmetega?

Panen kaasa kaks näidet.

1.Teate esitaja on antud juhul küll ettevõtte meiliaadressiga, kuid ei saa
välistada, et ta siia nt isiklikku meili ei lisa.

2. pädev isik

Tagasisidet ootama jäädes

Mariko Männa

teabehalduse nõunik

Digiteenuste osakond

Tarbijakaise ja Tehnilise Järelevalve Amet

667 2024

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]